Wednesday, August 22, 2012

Sembang Fakta Rakan Pejuang MAYC

Abdul Halim Ishak
Kecewa dah bila belia d politikkan...bila kami d akhiri dgn d suruh p pujuk rayu..xda makna sebagai pejuang selama ni..bukan jawatan yg d perjuangkan selama ni...

Shaharol Niza Omar 
Org lain menabur benih, org lain menuai hasil. Bkn begini caranya nk ambil alih kuasa. Dgn mengharamkan persatuan asal dan daftarkan persatuan baru adalah langkah pengecut.

Abdul Halim Ishak
Xmau libatkan diri dah..bila buka gelanggang org lain nak tutup gelanggang yg tgh ceramuk org lain..bila libatkan diri secara suka rela nak undur diri juga secara sukarela...

Akhramsyah Sanusi 
All it takes for Evil to triumph is for Good People to Do Nothing / Kemenangan pihak yang Zalim hanyalah memerlukan Orang Baik berdiam diri.

Akhramsyah Sanusi
Teman2 sekelian. Saya tidak melihat cabaran yang menghadapi kita di MAYC lebih hebat dari dahulu. Malah, senario sekarang menjadi lebih mudah apabila kezaliman menjadi lebih jelas. Dahulunya, perbuatan terhadap kita boleh dipertikaikan betul-salahnya, tetapi sekarang, penganiayaan terhadap kita lebih jelas dan pihak hasri tidak mungkin berupaya menunjukkan yang kumpulannya berupaya membantu kerajaan BN selamat mengharungi PRU13 berbanding kumpulan kita.

Akhramsyah Sanusi
Malah saya menghadapi cabaran peribadi yang lebih hebat dari MAYC sekarang. Pihak MRT Co bakal membina MRT barang 9 meter dari pagar rumah saya dan telah membohongi penduduk setempat selama 18 bulan tentang kesediaan membeli rumah kami sebagai pampasan/ganti-rugi. Kita mereka sudah mungkir janji dan kami berhadapan risiko pembinaa MRT selama 2 tahun menimpa kediaman sekaligus membahayakan keselamatan keluarga kami? Tindakan kami? Surat memaklumkan tindakan mahkamah telahpun dihantar ke CEO MRT Co oleh 13 keluarga dari 30+ yang ditimpa malapetaka ini, termasuk keluarga saya. Kami tak peduli yg CEO MRT Co pilihan peribadi DS Najib. Yang kami pedulikan adalah salah dan benar. Kami teraniaya, maka kami bertindak. Itu CEO MRT Co, yg dikenali secara peribadi oleh DS Najib. Apa nak dihairankan budak hingus macam Hasri.

Akhramsyah Sanusi
Yang kita perjuangkan bukan jawatan tetapi hak berorganisasi. Saya rasa Hasri sendiri silap besar tak bagi kita masuk AGM itu hari. Klu dia bagi kita masuk, kemudian aturkan pemilihan supaya dia menang juga, selicik DS Syed Hamid dahulu, dia sudah menang & saya sendiri pun terpaksa puas yang kawan2 kini halal selamat berorganisasi bersama MAYC yang halal semula setelah 7 tahun + bergolak - kita lepak kat MAYC GR sajalah mengatur sukarelawan ke Rohingya klu tidak. Apakan daya. Kezaliman rupanya tak selalu berganding dengan kebijaksanaan - kita harus bersyukur mungkin? Ini rezeki sebenarnya. Janganlah kita abakannya.

Shaharol Niza Omar
Saya cabar Hasri terima dan luluskan segera permohonan bergabung kelab2 lama. Dan dibuat pemilihan semula dgn KBS menjadi penyelaras. Sy berjanji tidak akan bertanding samada diperingkat negeri dan k'saan. Biar dipilih secara beretika dan bermaruah dr memegang jwtn dgn sokongan paling minoriti. Hajat hati nk peluk gunung, tp busut pn belum pernah di panjat.

No comments:

Post a Comment