Wednesday, August 25, 2010

Kenyataan Presiden MAYC

Setelah lebih 3 minggu mengimbang masa antara kerja, tanggungjawab Presiden MAYC Kebangsaan dan keluarga, inilah peluang pertama melawat ke Facebook. Alhamdulillah, kelihatan semangat menghidupkan MAYC kembali semakin subur berkat AGM pada 31 Julai 2010.

Pada majlis buka puasa dengan DS Najib Tun Razak tempohari, beliau... begitu hairan mendengar MAYC sampai >5 tahun tak ber-AGM. Beliau sedih mendengar YB Suraya, sebagai salah seorang pemimpin muda harapan negeri Kedah yang ingin diasuh kepimpinannya, terlepas peluang menjadi Presiden MAYC angkara tangguhan AGM tanpa putus-putus. Terkejut apabila diberitahu bahawa sebagai Perdana Menteri beliau juga penaung MAYC - AJK sebelum ini tidak pun memberitahunya! Akhirnya beliau gembira menerima cadangan kunjung hormat AJK MAYC baru selepas Hari Raya kelak. YB Dato' Razali Ibrahim hadir dan tidak menyangkal sama sekali utusan lisan saya ke DS Najib pada malam itu.

Kini YB Menteri Belia dan Sukan pula terlihat terbuka hati, sedia menidakkan tohmahan terhadap integriti beliau yang kononnya boleh begitu mudah dipengaruhi hubungan peribadi dalam menjalankan tugas-tugas beliau. Ternyata YB Dato' Shabery Cheek lebih berintegriti dari itu orangnya.

Sementara pertemuan sibuk diatur dsb, kita terus bekerja, mengajukan pendapat dan memajukan hasrat Belia.

Sudilah membaca wawancara saya sebagai Presiden MAYC dengan Berita Harian berikutan cadangan pelbagai dari Presiden MCA tentang 30% sasaran ekuiti Bumiputra.

No comments:

Post a Comment