Wednesday, August 11, 2010

Syed Hamid telah melanggar Akta Belia (Akta 668)?

Laporan akhbar tempatan jelas menunjukkan bahawa Mesyuarat Agung Tahunan MAYC Kebangsaan 2010 telah dilaksanakan dengan jayanya. Presiden MAYC bagi penggal baru ini ialah Akhramsyah Sanusi. Beliau adalah pemimpin yang dipilih dalam suatu Mesyuarat Agung Tahunan.

Berbanding Syed Hamid, hanyalah seorang Presiden Penaja MAYC sejak 20/11/2008 dan tempoh tersebut berakhir pada 30/07/2010. Syed Hamid BUKAN LAGI Presiden MAYC! Dia tak boleh lagi bertindak sebagai Presiden MAYC dan dia mesti memahaminya.

Isu yang pembaca sedang baca ini adalah isu tentang sebuah organisasi belia. Soalnya, beliakah lagi Syed Hamid itu? Pastinya dia amat tua sekarang. Dan sikapnya yang masih terhegeh-hegeh nak ambil pusing pasal organisasi belia sememangnya melawan naluri alam.

Syed Hamid mestilah tahu menghormati aspirasi generasi belia. Beliau mestilah memahami bahawa kini zaman telah berubah dan beliau juga mesti berubah. Beliau mestilah bijak menangani isu yang timbul dengan cara orang tua tangani. Sekiranya beliau masih berfikir bahawa beliau adalah seorang "belia", pastilah ada sesuatu yang tak kena padanya.

Jalan yang mudah, ialah Syed Hamid patut berasa malu dan menghubungi Presiden MAYC yang baru, Sdr Akhramsyah Sanusi. Ucapkanlah tahniah kepada Presiden MAYC yang baru dan serahlah kepimpinan MAYC dengan hati yang rela.

Sekiranya Syed Hamid cuba menongkah arus, dia hendaklah ketahui. Arus yang dia sedang tongkahi itu amat kuat dan deras sekali. Dalam usia tua sebegitu, wajarlah Syed Hamid merenung dirinya di hadapan cermin dan beristighfar kepada Allah. Apakah dia BERSEDIA NAK MENONGKAH ARUS? Atau nanti ARUS ITU akan MENGHANYUTKAN DIRINYA.......

1 comment:

  1. Pemimpinkan penulis ini apabila menggunakan kata kesat dan biadap? malu benar MAYC jika penulis ini diangkat sebagai pemimpin..

    ReplyDelete