Tuesday, August 10, 2010

Pertemuan dengan pihak ROY amat memberangsangkan

Ringkasnya ialah Berjaya. Minit Mesyuarat Agung Tahunan MAYC Kebangsaan 2010 telah diserahkan melalui Borang PB09. Dan pihak ROY telah menerimanya. Responsif yang memberangsangkan. Usaha yang gigih serta keyakinan yang teguh adalah penentu perjalanan yang positif.

Sembang agak panjang bersama dengan pegawainya juga membuahkan beberapa idea yang cukup bernas. Sdr Presiden mangatur bicara dengan baik sekali. Senyuman dan keriangan adalah jiwa pertemuan petang tadi.

Petang Isnin yang cukup damai. Kini tugas kempimpinan MAYC Kebangsaan adalah untuk meneruskan gerakerja. Menyusun aktiviti yang memberikan kesan kepada jiwa anak muda. Turun ke bawah dan membina kekuatan organisasi. Daftarlah seberapa banyak kelab belia sekadar termampu. Episod perjuangan belia pasti akan dirasai.

Santuni persekitaran perjuangan dengan lafaz dan kata-kata yang membina kekuatan Mental. Membina kekuatan Jasad dan Menyentuh hati Rohani. Juga jangan lupa ambil pusing tentang perkembangan politik. Ambil bahagian dalam perkembangan ekonomi. Dan jangan lupa akan tugas kemasyarakatan mesti selalu menjadi rutin perjuangan. Belia kini mesti kreatif dan inovatif. Sematkan Jiwa 1 Malaysia dan jangan lupa.... Kibarkanlah Jalur Gemilang!

No comments:

Post a Comment